donderdag 24 april 2014

Recensie The Hunger Games: Catching Fire

Heey,
Hier ben ik al weer met een nieuwe blog, mijn vorige blog is namelijk al weer een week geleden. Dus tijd voor een nieuwe!Voor deze blog ga ik een recensie schrijven, het mocht gaan over een  nieuw(e) muzieknummer/ clip/ cd, een nieuwe game, een nieuwe film of tv-serie, een nieuw boek of eigenlijk over van alles. Ik heb echt heel lang zitten denken waarover ik mijn recensie ging doen, maar nu weet ik het eindelijk: The Hunger Games: Catching Fire! Sorry voor de soms wat gekke lay-out, blogspot deed heel raar en ik was al blij dat het uiteindelijk lukte om de blog te plaatsen.

Liefs,
Sarah

The Hunger Games: Catching Fire

Francis Lawrence, de regisseur van Catching Fire, heeft de hoge verwachtingen voor de film vanwege de geweldige eerste film zeker waar gemaakt. Goede acteurs en genoeg romantiek en avontuur. Een echte aanrader!
Acteurs: Jeniffer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth

Het toekomstige land Panem is verdeeld in het Capitool en 12 districten. De arme districten voorzien het rijke Capitool van alles wat ze nodig hebben. Ieder jaar worden de beruchte Hongerspelen gehouden: een evenement waarbij uit elk district een jongen en een meisje komen, waarvan er uiteindelijk door te vechten in een arena maar één blijft leven. Dit organiseert het Capitool om te laten zien dat zij de baas zijn over de districten.

Katniss Everdeen is een 16-jarig meisje uit district 12. Haar gezin is zo arm dat ze niet genoeg eten hebben zodat Katniss stiekem moet jagen in het bos. In film 1 wordt haar zusje getrokken bij de loting voor de hongerspelen. Katniss gaat in haar plaats en overleeft samen met Peeta door een slimme list de hongerspelen. Hier stopt de 1e film. In de 2e film haat de president haar en zorgt hij
 ervoor dat ze in de 2e film weer de arena in moet. Het grootste deel van de film gaat over hoe zij overleeft in de Arena.

Wat ik toch echt het leukste van de film vind, is de spanning. Het blijft de hele tijd spannend en je vraagt je de steeds weer af wat er nu weer gaat gebeuren. De spanning en het avontuur blijft er de hele tijd in en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Ook komt er heel wat romantiek voor tussen Katniss en Peeta, waardoor er veel afwisseling in de film zit. De hele tijd gebeurde er wel iets! Ondanks de afwisseling dwaalde je gedachten bij de film soms wel af, omdat er een aantal onderwerpen mij niet zo interesseerden.

Er zijn maar weinig minpunten over deze film op te merken, maar toch twee puntjes. Dat punt is dat er paar leuke stukjes uit het boek missen in de film. Zo vond ik in het boek het verhaal over Haymitch, en dat iedereen die hij liefhad is vermoord erg leuk (nou ja leuk...) om te lezen, maar dat kwam helemaal niet in de film voor!

Mijn tweede punt is het al eerder genoemde punt, dat er paar korte stukjes zijn die ik persoonlijk een beetje saai vindt, waardoor mijn gedachten snel afdwalen.
In deze film spelen de zelfde acteurs als in de eerste film, ik vind ze erg goed.
Wat ook belangrijk is aan een film is dat de acteurs zich goed inleven en geloofwaardig zijn. Goed ingeleefd hebben de acteurs zich zeker!

Jeniffer Lawrence (Katniss) vind ik het mooist, omdat je altijd heel goed de gevoelens en emoties van haar personage kunt zien.  Ook Josh (Peeta) en Liam (Gale) spelen erg overtuigend en geloofwaardig, maar toch blijf ik Jeniffer het beste vinden vanwege haar geweldige kwaliteiten als actrice.

Kortom: een geweldige avontuurlijke film met genoeg afwisseling om je niet te vervelen.
Na deze film zal ik zeker de volgende film gaan bekijken!

Cijfer: 9